Black Friday laptopuri, tablete, telefoane mobile, imprimante – 2015

'

Anul 2015 aduce romanilor inca o experienta de shopping BF online, in data de 27 noiembrie.

Dar, anul trecut, majoritatea magazinelor online au inceput Black Friday pe 21 noiembrie si il prelungesc pana pe 30 noiembrie, ceea ce au si facut!

Celor care doresc sa achizitioneze: laptopuri, tablete, telefoane mobile, desktop PC-uri, imprimante sau alte produse IT&C, trebuie sa le facem cunoscute urmatoarele informatii importante:

Unde avem reduceri si care sunt magazinele Black Friday in Romania anului 2015

emag1 – In primul rand la eMag, care anunta o sesiune BF impresionanta, cu reduceri care (spun ei) vor matura competitorii si vor aduce eMag in jur de 40% din vanzarile totale Black Friday 2015.
Aici vom posta legaturi spre reducerile cele mai spectaculoase pe care le va promova eMag, anul acesta.

Pentru un BF optimizat inteligent, Vezi aici ghidul de supravietuire recomandat de eMag!

 

evomag2 – Urmeaza Evomag, care se pare ca pregateste un BF plin de vigoare, trimitand newslettere zilnic in perioada premergatoare evenimentului.
Avand in vedere ca grupul a achizitionat de curand si magazinul de jucarii ToyZ (Watchshop e tot al lor), e posibil sa prinda o felie destul de grasa din vanzarile de anul acesta. Vezi aici oferta Evomag!
Aici vom posta legaturi spre ofertele cele mai interesante pe care Evomag le va comunica pentru BF 2015.

 

marketonline3 – Marketonline, impreuna cu al lor frate mai mic Azerty, anunta bubuitor ca vor avea, in mod sigur, cele mai mici preturi de Black Friday. Garantia lor suna cam asa:

Magazinul(Marketonline) garanteaza ca in data 27 noiembrie va avea cele mai mici preturi la produsele care fac parte din oferta sa. Vezi aici oferta MarketOnline!

 

azertySuna bine, nu-i asa? Ramane de vazut lista cu produsele care vor face parte din lista BF, cat de generoasa va fi prin diversitate si cat de masiva prin stocurile puse la dispozitie.  Vezi aici oferta Azerty!

Aici vom posta reducerile cele mai spectaculoase pe care le va promova MarketOnline si Azerty, anul acesta.

 

citgrupCit Grup este liderul vanzarilor de sisteme refurbished si second hand din Romania. De multe ori ofertele lot sunt imbatabile in privinta pretului. Anul acesta anunta 50% reducere! Vezi aici oferta CIT!

 

 

 

Cam asta e cu IT&C-ul romanesc de Black Friday, alte magazine online sunt relativ nesemnificative ca pondere in piata (exceptie facand poate Altex si MediaGalaxy, dar ei nu au o politica online foarte bine pusa la punct, deocamdata).

Ca sa nu trecem cu vederea segmentul second hand, va facem cunoscut faptul ca magazinele: EVOcomputers, CIT Grup si PC Shop vor avea portile online larg deschide de BF.

 

ATENTIE! Articolul va fi updatat frecvent in aceasta perioada, in functie de stirile si ofertele cu specific.

 

Sa detaliem putin conceptul Black Friday IT&C

Black Friday este o sarbatoare americana imprumutata si de majoritatea statelor europene. In Romania in traducere fortata, aceasta sarbatoare poate fi numita Vinerea Neagra. Incepand cu anul 2010 Black Friday a inceput sa ia amploare si in tara noastra, moment in care mai multe companii si retaileri, au inceput sa adauge reduceri semnificative la o parte dintre produsele acestora.

Conform unui studiu realizat Daedalus Millward Brown in Romania(o firma din topul companiilor de marketing din tara noastra cu peste 15 ani de activitate), persoanele cele mai interesate de sarbatoarea reducerilor au varste cuprinse intre 18 si 24 de ani. Desi, peste 7 milioane de romani cunosc deja semnificatia acestui eveniment, doar 4,2 milioane de romani si-au manifestat intetia de achizitiona produse in perioada Black Friday.

Black Friday poate fi considerata pe langa ziua reducerilor si ziua cumparaturilor celor mai multe gadgeturi. In perioada Black Friday produsele cele mai achizitionate sunt produsele de tip IT&C: laptopuri, telefoane, tablete, produse periferice, pe langa altele care se afla si ele in preferintele romanilor: electrocasnice, haine, carti, produse de ingrijire personala.

Potrivit raportului Daedaul Millward, in urma unui studiu realizat pe doua mii de persoane atat din mediul urban cat si rural, acest studiu a fost realizat prin intermediul telefonului mobil pe persoane intre 18 si 50 de ani. Conform rezultatelor acestui studiu 36,2 % dintre persoane au intentia clara de a achizitiona in perioada Black Friday un telefon mobil, o tableta sau diferite componente PC.

Mai este foarte putin timp pana la Black Friday, care este sarbatorit in mod oficial pe data de 27 noiembrie, iar companiile romanesti se afla intr-un punct de fierbere cu marketingul, chiar si cu o zi inainte de marele eveniment in asteptarea unui numar cat mai mare de clienti care sa le calce pragul.

Conform unui alt studiu, realizat de Domo, unul dintre cei mai mari magazine de electronica si electrocasnice autohtoni, in topul preferintelor clientilor pentru achizitie dintr-un magazin de acest profil se afla tabletele in procent de 26,4%, umrate indeaproape de televizoare(LCD-uri si LED-uri) 24,4%, telefoane mobile 21% si in capatul listei laptopurile cu 18,3%. Conform acestei analize facute se pare ca Domo, precum si alti retaileri care au abordat astfel de tehnici de marketing inaintea acestei sarbatori vor oferi cele mai mari reduceri la produsele ce au gradul de interes cel mai ridicat pentru potentialii cumparatori.

Bugetele persoanele cuprinse in acest esantion au fost interogate si in legatura cu bugetul pe care intentioneaza sa il cheltuiasca in perioada Black Friday si astfel majoritatea dintre ei vor avea un buget intre 500 si 1000 de lei, in timp ce 27% dintre ei se afla cu bugetul sub 500 de lei, urmati de persoane in proportie de 19,5% cu bugete intre 1000 – 1500 de lei, intre 1500 si 2000 de lei vor intentiona sa cheltuie 11,8% dintre acestia, iar restul de 9% planificand un buget peste 2000 de lei.

Conform acestor doua studii citate, dar si altora in perioada Black Friday 2015, cele mai cautate sunt produsele din categoria IT&C, atat de catre romani cat si de celelalte populatii din alte state, existand un trend al cumparatorilor si al investitiilor in deviceuri de ultima generatie.

 

In incheiere, nu putem decat sa speram ca anul de gratie 2015 va aduce magazinelor online, participante la reducerile Black Friday Romania, o infrastructura suficient de bine gandita in asa fel incat sa nu se mai intample ca acum unul sau doi ani, cand toti toceam tasta F5 in speranta ca site-urile isi vor reveni din colapsul datorat spike-urilor in traficul primit.

Pentru reducerile din categoria fashion carti, electronice si electrocasnice, vedeti oferte actualizate, aici. In mod cert ceva va va face cu ochiul. 😉

 

 

Share this post:

5 Comments

  1. Mihai says:

    E o prosteala toata vrajeala asta cu backfriday, scumpesc marfa si pe urma o reduc la miezul noptii ca sa cumpere fraierii……. vrajeala romaneasca

Leave a Comment