Razboiul tabletelor – Samsung si Apple

'

Asia si America sunt intr-un continuu razboi privind tehnologia si castigarea unei cote de piata cat mai mare. Acest razboi se da in primul rand prin cei doi giganti Apple si Samsung care sunt lideri de piata cand vine vorba de mai multe tipuri de gadgeturi. Pana nu demult timp Apple conducea in vanzari in materie de smartphone-uri, insa in ultima perioada Samsung Electronics a reusit sa ii depaseasca, iar acum vrea sa castige un nou razboi, cel al tabletelor, in care Apple inca este lider de piata la nivel mondial.

 

Samsung-vs-AppleShin Jong Kyun este directorul divizie de dispozitive mobile a firmei sud coreene si a afirmat nu demult timp cu multa convingere ca Samsung poate sa devina lider si pe piata tabletelor, avand in vedere cresterea rapida a vaznarilor inregistrata in ultima perioada a acestui an.

Pana la finalul anului Samsung estimeaza sa vanda peste 40 de milioane de tablete, astfel vanzarile se dubleaza fata de anul precedent 2012. O crestere remarcabila a cifrei vanzarilor s-a observat inca din a doua jumatate a anului trecut, sustine acelasi director, intr-o discutie purtata cu analistii din domeniu organizata de Samsung, fiind a doua intalnire in ultimii opt ani de zile.

 

In anul 2012 Apple a vandut 65,7 milioane de tablete iPad, in timp ce Samsung a reusit sa vanda doar 16,6 milioane de tablete pe parcursul aceluiasi an. Insa, in anul 2013 timp de trei luni, din iulie pana in septembrie cota de piata a firmei Apple a scazut cu aproximativ 30 de procente in timp ce Samsung a reusit sa castige teren, cota de piata a firmei coreene crescand cu 20 la suta. Dominatia Apple a tinut pana in momentul in care Samsung a decis sa lanseze tablete de diferite dimensiuni si performante, dar intr-o oarecare masura si mai ieftine decat cele ale firmei americane.

 

FILE NETHERLANDS ECONOMY APPLE SAMSUNG GALAXY TAB 10.1In acelasi tipar se incadreaza si concurenta privind piata smartphoneurile, Apple practic a revolutionat piata de telefonie mobila in cursul anului 2007 cand a introdus pe piata iPhone-ul, moment din care piata de telefoane la nivel mondial s-a schimbat radical. Astfel, toti producatorii au fost nevoiti sa inoveze si sa produca asa numitele smartphoneuri, telefoanele inteligente cu ecrane tactile si performante mult peste ce se gasea la acel moment pe piata.

Aceasta suprematie a durat pana in anul 2012 cand corporatia coreeana cunoscuta sub numele de Samsung, a reusit sa devina lider mondial al pietei, succesul acesteia fiind previzibila inca din 2011 cand a reusit sa vanda mai multe smartphoneuri decat Apple, chiar daca cifra de afaceri privind smartphoneurile inca era mai mica. In aceste conditii giganti ai telefoniei mobile pana nu de multi ani, precum Nokia, au cazut foarte mult, nereusind sa tina pasul cu inovatia de pe aceasta piata galopanta.

 

Directorul financiar a celor de la Samsung, Lee Sang Hoon, a sustinut in fata acelorasi analisti ca firma pe care o conduce din puncte de vedere financiar urmareste sa directioneze fluxul de lichiditati in principal spre cerecetare si dezvoltare dar si inspre cheltuieli de capital. O alta decizie interesanta este dublarea dividentelor pentru a da o incredere mai mare actionoarilor si inevitabila recompensa din partea acestora. Cheltuielile cu cercetarea si dezvoltarea produselor Samsung, s-a majorat semnificativ cu 6 miliarde de dolari, ajung la uimitoarea cifra de 14 miliarde de dolari, din dorinta de consolidare a pozitiei de lider de piata si in urmatorii ani.

 

Share this post:

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.