Verizon cumpara Yahoo – din nou despre publicitate

'

Dupa luni de zile in care s-au facut o multime de speculatii, Verizon Communications Inc. pare a fi compania care va cumpara afacerea online Yahoo! Inc, contra unei sume (vehiculata deocamdata doar neoficial) de 5 miliarde de dolari.

In cazul in care achizitia va fi finalizata cu succes, cel mai mare furnizor de servicii de internet mobil so operator de telefonie mobila din SUA va adauga bazei sale de date (deja impresionanta dupa cumpararea AOL) inca o bucata serioasa, cateva milioane de utilizatori zilnici ai Yahoo!, alaturi de bazele de date aferente, fiind de foarte mare interes pentru Verizon.

Chiar daca Yahoo! nu mai este nici pe departe steaua de acum 15 ani, accesul Verizon la Flickr, Tumblr si alte servicii parte din aceeasi companie, va insemna cresterea accesului Verizon cu inca 200 de milioane de utilizatori. Si daca 200 de milioane de utilizatori, carora le poti „spiona” preferintele si obiceiurile, nu sunt mina de aur pentru publicitate, atunci nimic nu mai este.

Suma de 5 miliarde de dolari va acoperi doar cedarea afacerii online Yahoo!, precum si valorile imobiliare aferente. Pentru brevetele de inventie ale carui proprietar este Yahoo!, negocierile vor mai dura, probabil, cateva luni, valoarea lor fiind estimata la cateva sute de milioane de dolari. In tranzactie nu sunt incluse si actiunile pe care Yahoo! Inc. le are la Alibaba (15.4%).

Dupa o multime de achizitii facute aiurea, si dupa cateva lansari de proiecte cel putin abracadabrante, Marissa Mayer a reusit sa ingroape Yahoo! online, in sfarsit.

verizon-yahoo

Share this post:

Leave a Comment