Zilele trecute m-a rugat un amic atehnic să-i recomand o platformă pentru un magazin online. A încercat câteva luni cu wordpress dar după nervi şi bani cheltuiţi s-a hotărât să treacă pe ceva serios.
Pasul 1. Găsirea unui CMS
Am exclus din start variantele gratuite, wordpress plus plugins, joomla plus add-ons, datorită riscurilor de securitate şi mai ales limitărilor impuse de platformă. Nu vă recomand nici vouă, dacă aveţi înteţii serioase.
O altă categorie exclusă din start este cea a magazinelor găzduite de paltforma, unde nu ai libertate totală asupra codului, nu ai control asupra serverului, depinzi de ei în toate aspectele. Plus că dacă dispare firma, dispari cu ea.
M-am axat pe CMS open-source, cu licenţă, soluţia ideală din punctul meu de vedere. sunt platforme create special pentur shopping, găseşti uşor programatori cu experienţă pentru ele, ai control total asupra serverului, poţi modifica oricând cod sau design după gusturile tale.
Am descărcat, instalat şi analizat: PrestaShop, Open cart şi Cs-cart, după părerea mea cele mai bune 3 platforme actuale.
Marea problemă la Presta Shop şi open cart, cel puţin în zona fashion unde activează prietenul, apare la opţiunile de produse. La fiecare tricou ai diverse culori şi mărimi, la încălţăminte ai cel puţin marimi diferite. Ori nu poţi beneficia de aceste opţiuni, ori îţi dublează/triplează/înzeceşte numărul de produse. În locul unui produs cu 5 culori şi 3 mărimi diferite, te trezeşti cu produse diferite, care încarcă inutil situl şi-l fac greu de navigat.
Singurul care s-a descurat fără probleme a fost Cs-cart, unde poţi seta un singur produs în oricâte variante ai nevoie. Mare avantaj, mai ales în zona de fashion.
Un alt factor de luat în calcul în cazul de faţă a fost preţul. Poate părea gratuit şi open-source la prima vedere, dar după ce le cumperi începi să realizezi că pentur o funcţionare normală ai nevoie de addons.
Presta-shop a fost surpriză neplăcută a testului, add-on-urile necesare depăşind suma de 1000E, peste bugetul alocat. Şi mă refer la modulele de bază, gen orders, cash on delivery, one step chackout, advanced search, export comenzi… nu la funcţionalităţi avansate.
Într-un final am decis să-i sugerez cs-cart (practic am fost nevoit să-i sugerez cs-cart dacă nu voia un magazin cu 20 de tricouri identice în loc de unul singur), care pe lângă faptul că mi s-a părut cea mai bună soltuie abia sare de 300E cu toate modulele necesare.
Pasul 2. Găsirea unui programator bun
Hotărât fiind pe cs-cart a urmat găsirea unui programator cu experienţă în instalarea, integrarea şi configurarea diverselor funcţionalităţi ale magazinului.
Aici a fost destul de greu să găsesc pe cineva cu un portofoliu care să mă mulţumească, şi cum nu voiam să risc banii prietenului fără să am garanţia că va fi mulţumit, m-am orientat spre agenţii.
Am descoperit Attitude Agency, despre care nu ştiu multe dar lucrează cu cs- cart şi au un portofoliu variat şi cu un design chiar mişto. Sun, le spun despre ce e vorba, şi mă orientează spre magazin-online.com, unde-am găsit magazine online la cheie.
La 500 euro, fix bugetul sugerat de amicul, am primit cs-cart instalat de ei, update făcut la zi, design bun (theme, dar ai de unde alege), plus integrarea modulelor de plată pentru românia (folosim payu, dar se paote şi cu mobilepay).
Ne-au importat ei şi produsele, deşi le-am zis că mă descurc. Plus câteva luni de suport gratuit prin email, pana te obişnuieşti cu platforma.
Concluzie:
Pentru cei care vor un magazin online la 500 (sau 900 euro cu cvea functionalitati in plus), incercati magazin-online.com. Se ocupa ei de tot.
Viridis says
Sunt foarte bune aceste sfaturi,mai ales cine este la inceput de drum,si vrea sa realizeze ceva sigur si de calitate.
Denisa says
Mda…Coincidenta face ca ma batea gandul zilele astea sa-mi fac si eu un magazin online, acum ca am ceva cunostinte de shopping online, firme serioase, producatori, bla bla bla. Si uite asa am dat de postarea ta, care ma depaseste cu totul la chestiile tehnice, dar pt asta il am pe bro’. Observ ca inca anagramezi. Spor!