Orientat spre emotii pozitive, sau poate in urma analizelor datelor pe care Facebook le-a cules din studiile comportamentale pe care le-a facut pe cobaii din SUA, fara a-i anunta in prealabil, Zuckerberg afirma ca s-a discutat in cadrul companiei si ca, citam: „noi credem ca acest lucru nu este bun pentru oameni, asa ca nu-l vom implementa”.
“The ‘Like’ button is really valuable because it’s a way for you to very quickly express a positive emotion or sentiment when someone puts themselves out there and shares something. And, you know, some people have asked for a ‘Dislike’ button because they want to be able to say, ‘That thing isn’t good.’ And that’s not something that we think is good for the world. So we’re not going to build that.”
Lasand la o parte grija pentru omenire (caracteristica generala la marile corporatii) si gandind putin, intelegem ca niste oameni iritati, preocupati de un potential razboi Like/Dislike nu ar aduce niciun beneficiu companiei. Un om iritat NU da click pe reclame si NU cumpara.
E mai clar acum de ce Facebook nu va include butonul Dislike?
Totusi, e posibil ca ceva sa se schimbe/diversifice in optiunile de apreciere ale unei postari, in sensul ca Zuckerberg a acceptat faptul ca un Like nu este potrivit unei postari in care un prieten anunta ca i-a murit mama (de ce-ar face asta pe Facebook nu intelegem, dar e cert ca se intampla). Ca atare s-a luat in considerare introducerea unor emoticoane care sa exprime empatie sau ras isteric, lucruri mult mai benefice oamenilor si buzunarelor companiei albastre.
“So one of the things that we’ve had some dialogue about internally and have thought about for quite a while is what’s the right way to make it so people can easily express a broader range of emotions – to empathize or to express surprise or laughter or any of these things.”
Sa multumim Facebook pentru grija fata de psihicul nostru, prea greu incercat de razboaie ale voturilor, din fericire ostoit de reclame sponsorizate, ingenios targetate.
Daca vrei sa apara:
- semneaza cu numele tau, nu al firmei
- nu alerga dupa link
- scrie romaneste, nu kum apucy
- daca tii sa ataci, ataci ideea, nu persoana
Primul comentariu e moderat.