
Dupa aproximativ doi ani de la achizitionarea Motorola Mobility(2012), contra sumei de 12.5 miliarde de dolari, Google Inc. se hotaraste sa vanda, in pierdere, divizia de telefonie mobila contra sumei de 2.9 miliarde de dolari, recunoscandu-si esecul pe segmentul terminalelor mobile.
Lenovo cumpara Motorola in primul rand pentru brand
Se pare ca cei de la Lenovo sunt „in mana” anul acesta, aceasta fiind a doua mare achizitie de anul acesta, dupa cumpararea de la IBM a business-ului pe segmentul de servere low-end. Chinezii de la Lenovo incearca sa intre cu agresivitate pe piata americana, in paralel cu asocierea companiei cu branduri de renume si „trusted”, precum IBM si Motorola, ajutandu-i pe chinezi sa concureze cu Apple si Samsung Electronics pe piete in care, deocamdata, nu sunt foarte bine reprezentati.
Experienta achizitionarii IBM ThinkPad, in 2005, miscare in urma careia au urcat instantaneu pe locul 3 mondial in industria fabricantilor ce computere personale. Mai mult decat atat, in urmatorii ani, beneficiind de brandul IBM, Lenovo a crescut business-ul, depasind HP in ultimul trimestru al lui 2013 si devenind astfel cel mai mare producator de PC-uri din lume.
Tranzactia va fi facuta prin plata initiala a $660 de milione de dolari cash, $750 milioane in actiuni Lenovo, si inca $1.5 miliarde de dolari in bilete la ordin, esalonate pe parcursul urmatorilor trei ani.
Google va pastra majoritatea patentelor Motorola Mobility, ceea ce mai atenueaza din pierderile suferite, in vreme ce Lenovo primeste dreptul de a folosi brandul Motorola si sigla.
Daca vrei sa apara:
- semneaza cu numele tau, nu al firmei
- nu alerga dupa link
- scrie romaneste, nu kum apucy
- daca tii sa ataci, ataci ideea, nu persoana
Primul comentariu e moderat.