La nivel mondial, in trimestrul doi al anului 2014 s-au vandut 49.3 milioane de tablete, cu 11% mai mult decat in trimestrul doi al lui 2013.
Cu toate ca Apple este compania care a vandut cele mai multe tablete in trimestrul doi al anului 2014, vanzarile au scazut cu 9% comparativ cu perioada similara a anului trecut, cota de piata Apple scazand cu 7.1% si confirmand trendul descendent al ultimilor ani.
Totusi, Apple isi mentine, inca, pozitia de lider pe piata tabletelor, cu aproximativ 27%.
Pe locul doi, asa cum era de asteptat, se afla Samsung, cu o scadere in vanzari de 1.6% fata de trimestrul doi 2013 (8.5 milioane de tabete vandute in trimestrul doi). Samsung acopera 17.2% din piata tabletelor pe plan global.
Este de urmarit efectul lansarii de luna aceasta a lui Samsung Galaxy Tab S, o tableta care e mai subtire cu aproape 1 milimetru decat iPad Air, si care vine in doua variante, 10.5″ si 8.4″.
Urmatoarele clasate sun companiile Lenovo si ASUS, cu 4.9% si respectiv 4.6% acoperire de piata la nivel global. Lenovo este singura mare companie care are o crestere fata de anul trecut, si e o crestere substantiala, de 64.7%!
Acer a inregistrat o scadere de 36.3%, in ciuda lansarii, in luna mai, a lui Acer Iconia Tab 8.
Este foarte interesant trendul descendent al marilor companii care au facut jocurile pe piata acestor device-uri, pana acum (Apple si Samsung). Oare Lenovo are sanse la suprematie si in domeniul tabletelor? Se repeta istoria din segmentul desktop PC-urilor si al notebook-urilor?
Daca vrei sa apara:
- semneaza cu numele tau, nu al firmei
- nu alerga dupa link
- scrie romaneste, nu kum apucy
- daca tii sa ataci, ataci ideea, nu persoana
Primul comentariu e moderat.