Poate parea morbid, dar v-ati gandit vreodata ce se intampla cu toate datele care reprezinta identitatea voastra digitala?
Contul de Facebook cu postarile aferente, casuta de e-mail de la Yahoo sau Gmail, contul de Twitter, Instagram si alte multe „urme” digitale care se pot asimila unei mosteniri digitale vor ramane, teoretic, pana cand serviciile respective vor fi inchise, intr-o uriasa arhiva internetica, care va va purta identitatea, asemenea unui zombie, multi ani dupa ce veti fi „dat coltul”.
Poate ca pe unii nu-i intereseaza, altii nici nu si-au pus problema vreodata, dar in Japonia se pun deja bazele unui business in cadrul acestui segment.
Yahoo Japan a lansat serviciul Yahoo Endings
Pentru japonezii care doresc discretie dupa moarte, serviciul va trimite mesaje de adio cunostintelor digitale ale decedatilor, stergand si datele aflate in lumea virtuala, cele care depind de Yahoo, evident. In acelasi timp, serviciul va permite utilizatorilor sa creeze o pagina „tribute”, unde familia, prietenii si cunostintele vor putea exprima condoleante sau fotografii ale momentelor petrecute impreuna. Platile setate prin Yahoo Wallet vor fi intrerupte si mesajele stocate in Yahoo Box vor fi sterse, imediat ce se confirma decesul.
Utilizatorii vor putea crea un testament virtual si isi vor putea exprima o ultima dorinta, in cadrul aceluiasi serviciu Yahoo Endings.
Nu e miscator modul in care companiile gigant au grija de noi, chiar si dupa moarte?
Daca vrei sa apara:
- semneaza cu numele tau, nu al firmei
- nu alerga dupa link
- scrie romaneste, nu kum apucy
- daca tii sa ataci, ataci ideea, nu persoana
Primul comentariu e moderat.