Credeti sau nu, au aparut cateva semnale care arata ca dinozaurul Yahoo incearca sa manance putin jar de la Marissa Mayer, in incercarea de revenire la un algoritm propriu pentru motorul de cautare, implicit de reintrare pe piata de advertising. In momentul de fata, cautarile pe Yahoo sunt „powered by Bing”.
Pe 1 aprilie 2014, intelegerea dintre Yahoo si Microsoft (Yahoo & Microsoft Search Alliance), conform careia Yahoo va afisa rezultalele cautarilor folosind algoritmii Bing, ajunge la final.
Mariajul n-a fost nici pe departe fericit pentru Yahoo, care n-a castigat mare lucru din asta, procentele din vanzarile de publicitate oferite de Microsoft fiind destul de scazute. Mai mult decat atat, Yahoo a pierdut mult din credibilitate, in ceea ce priveste capacitatea de a putea concura cu Google pe segmentul search engine.
Acum, personajul adus cu multa fanfara direct de la Google si instalat CEO, ambitioasa dar pana acum neconfirmata Marissa Mayer, incearca o miscare prin care vrea sa readuca Yahoo in carti. Dar ceea ce uimeste cel mai mult este deadlineul foarte scurt, 3-4 luni, ceea ce arata ca prioritizarea este la ea acasa in proiectul acesta.
Este clar ca e o incercare dictata de necesitate (prelungirea intelegerii cu Microsoft ar ingropa si mai mult Yahoo), dar poate fi repornit, in patru luni, un business pe care l-ai abandonat de trei ani (in favoarea Microsoft), mai ales in conditiile in care concurezi cu Google?
2 comments
[…] Marissa Mayer, artizana „nimicului facut bine” de la Yahoo, a luat decizia de a se supune directivelor primite si a insarcinat cu aceasta pe Alex Stamos (pe vremea aceea Chief Information Security Officer la Yahoo). Credeti sau nu, acum Stamos este angajat la Facebook, intr-o pozitie de top in cadrul departamentului de securitate. […]
[…] de cautare, ceea ce, cu tot efortul pe care CEO Yahoo il face de o buna perioada de timp, prin proiecte care sa revitalizeze acest segment, nu pare sa fi dat rezultatele scontate. […]